زمان جاری : چهارشنبه 19 اردیبهشت 1403 - 2:42 بعد از ظهر
نام کاربری : پسورد : یا عضویت | رمز عبور را فراموش کردم


سلام مهمان گرامي؛
مهمان گرامي، براي مشاهده تالار با امکانات کامل ميبايست از طريق ايــن ليـــنک ثبت نام کنيد


آیا میدانید؟ ایا میدانید :






تعداد بازدید 294
نویسنده پیام
arsalan آفلاین



ارسال‌ها : 58
عضویت: 22 /12 /1390
تشکر شده : 4

به این پست امتیاز دهید

گوگل: نظارت دولت ها روز به روز در حال افزایش است

شرکت گوگل به تازگی گزارش سالانه خود که شفافیت نام دارد را منتشر کرد متن کامل گزارش شفافیت گوگل و پیامی که به روشنی با خواندن این گزارش متوجه میشویم آن است که دولت ها به خصوص دولت ایالات متحده جدی تر از همیشه در حال جاسوسی از کاربران هستند.

به نظر می رسد که غول موتور های جستجو به طور فزاینده ای مورد تقاضای دسترسی به داده های کاربران و در نتیجه حذف بسیاری از آن ها توسط دولت ها و در دادگاه های سراسر جهان قرار گرفته است . در گزارش شفافیت گوگل می خوانیم : " از شروع انتشار گزارش های شفافیت تا به حال،درخواست دولت ها برای دسترسی به داده های کاربران افزایش یافته است . در نیمه اول سال 2012 ، کمتر از بیست هزار استعلام،توسط نهاد های دولتی برای دسترسی به 34614 حساب کاربری از ما شده است . همچنین تعداد درخواست دولت ها مبنی بر حذف داده ها از حساب کاربری کاربران نسبت به سال های 2009 تا 2011 بسیار افزایش داشته است . به طوری که در نیمه اول سال 2012 تعداد 1791 درخواست از مقامات دولتی درسراسرجهان جهت حذف 17746 بخش از اطلاعات کاربران برای ما ارسال شده است ."

این گزارش اندکی نیز پیش می رود و اعلام می دارد که ایالات متحده رکورد بیشترین درخواست ها با 7969 درخواست را دارا می باشد که مساوی با سه برابر درخواست های کشور هند می باشد .در رتبه های بعدی نیز می توان از انگلیس با 1425 درخواست برای دسترسی به حساب کاربری 1732 کاربر نام برد . البته گوگل در گزارش خود اشاره می نماید که این شرکت به 60 درصد از این درخواست ها پاسخ داده است .
در واقع از جهاتی می توان شرکت معظم گوگل را برای این پافشاری نسبتا خوب بر رازداری از اطلاعات کاربران تحسین نمود ولی خب 60 درصد از اطلاعات کاربران نیز عددی قابل توجه می باشد. در بسیاری از مقالات همواره اشاره شده است که در صورتی که کاربران اطلاعات خود را در اختیار شرکت ها قرار دهند ممکن است که چه مشکلاتی برای آنان بوجود بیاید. البته همیشه هم کسانی بوده اند که آن را توهم توطئه نامیده اند.

نویسنده مطلب در اینجا قصد نتیجه گیری از گزارش منتشره را ندارد ولی آنچه که در نگاه اول می توان دید آن است که هنوز هم کاربران در فضای اینترنت نتوانسته اند یک محیط امن برای ذخیره سازی اطلاعات بدست بیاورند . بگذارید اندکی به آینده نیز فکر کنیم. زمانی را در نظر بگیرید که دولت ها آنقدر قوی باشند که بتوانند بر این فضاهای ذخیره سازی به طور کامل دسترسی داشته باشند،در آن صورت به فرض اگر از یک رویداد اتفاق افتاده در سطح جهان راضی نباشند به راحتی می توانند همه اطلاعات کاربران در آن مورد را به راحتی حذف کرده و عملا قسمتی از تاریخ را محو نمایند . البته آنچه که بنده می خواهم به آن اشاره نمایم آن است که حفظ حریم خصوصی کاربران نکته ای است که هنوز با تامین آن در فضای شبکه جهانی اینترنت فاصله داریم و جامعه جهانی نتوانسته است که به همه ی کاربران اطمینان کامل دهد در غیر آن صورت کیست که نداند چقدر فضاهای ذخیره سازی ابری می تواند کارهای کاربران را تسهیل ببخشد.

پنجشنبه 25 آبان 1391 - 15:24
نقل قول این ارسال در پاسخ گزارش این ارسال به یک مدیر
برای نمایش پاسخ جدید نیازی به رفرش صفحه نیست روی تازه سازی پاسخ ها کلیک کنید !



برای ارسال پاسخ ابتدا باید لوگین یا ثبت نام کنید.


پرش به انجمن :


تماس با ما | گوگل: نظارت دولت ها روز به روز در حال افزایش است | بازگشت به بالا | پیوند سایتی RSS