تعداد بازدید 858
|
نویسنده |
پیام |
pakan
ارسالها : 2
عضویت: 10 /1 /1391
تشکرها : 1
به این پست امتیاز دهید
|
تاسیر گذار ترین ایه ی قران
در داستان جالبى از امیر المومنین حضرت على(علیه السلام ) به این مضمون نقل شده است كه روزى رو به سوى مردم كرد و فرمود: به نظر شما امید بخش ترین آیه قرآن كدام آیه است ؟ بعضى گفتند آیه "ان الله لا یغفر ان یشرك به و یغفر ما دون ذلك لمن یشاء"(خداوند هرگز شرك را نمى بخشد و پائین تر از آن را براى هر كس كه بخواهد مى بخشد) سوره نساء آیه 48
امام فرمود: خوب است ، ولى آنچه من میخواهم نیست ، بعضى گفتند آیه "و من یعمل سوء او یظلم نفسه ثم یستغفرالله یجد الله غفورا رحیما" (هر كس عمل زشتى انجام دهد یا بر خویشتن ستم كند و سپس از خدا آمرزش بخواهد خدا را غفور و رحیم خواهد یافت) سوره نساء آیه 110
امام فرمود خوبست ولى آنچه را مى خواهم نیست .
|
|
پنجشنبه 10 فروردین 1391 - 19:43 |
|
تشکر شده: |
|
|
arsalan
ارسالها : 58
عضویت: 22 /12 /1390
|
پاسخ : 1 RE تاسیر گذار ترین ایه ی قران
فکر کنم بقیه داستان نیومد !
در کل تاسیر گزار ترین آیه کدومه ؟؟؟
|
|
دوشنبه 21 فروردین 1391 - 22:24 |
|
nilo0335
ارسالها : 4
عضویت: 29 /2 /1391
سن: 17
|
پاسخ : 2 RE تاسیر گذار ترین ایه ی قران
بعضى دیگر گفتند آیه "قل یا عبادى الذین اسرفوا على انفسهم لا تقنطوا من
رحمة الله ان الله یغفر الذنوب جمیعا انه هو الغفورالرحیم" (اى بندگان من
كه دراثر گناه، بر خویشتن زیاده روی کرده اید، ازرحمت خدا مایوس نشوید در
حقیقت خدا همه گناهان را مىآمرزد كه او خود آمرزنده مهربان است) سوره
زمرآیه53
امام فرمود خوبست اما آنچه مى خواهم نیست
! بعضى دیگر گفتند آیه "و الذین اذا فعلوا فاحشة او ظلموا نفسهم ذكروا
الله فاستغفروا لذنوبهم و من یغفر الذنوب الا الله" (پرهیزكاران كسانى
هستند كه هنگامى كه كار زشتى انجام مى دهند یا به خود ستم مى كنند به یاد
خدا مى افتند، از گناهان خویش آمرزش مى طلبند و چه كسى است جز خدا كه
گناهان را بیامرزد)
سوره آل عمران آیه135
باز امام فرمود خوبست ولى
آنچه مى خواهم نیست . در این هنگام مردم از هر طرف به سوى امام متوجه شدند و
همهمه كردند فرمود: چه خبر است اى مسلمانان ؟ عرض كردند: به خدا سوگند ما
آیه دیگرى در این زمینه سراغ نداریم . امام فرمود: از حبیب خودم رسول خدا
شنیدم كه فرمود:
امید بخش ترین آیه قرآن این آیه است
"واقم الصلوة طرفى النهار و زلفا من اللیل ان الحسنات یذهبن السیئات ذلك ذكرى للذاكرین"
سوره هود آیه 114
و
فرمود: اى على! آن خدایى كه مرا به حق مبعوث كرده و بشیر و نذیرم قرار
داده یكى از شما كه برمىخیزد براى وضو گرفتن، گناهانش از جوارحش مىریزد، و
وقتى به روى خود و به قلب خود متوجه خدا مىشود از نمازش كنار نمىرود مگر
آنكه از گناهانش چیزى نمىماند، و مانند روزى كه متولد شده پاك مىشود، و
اگر بین هر دو نماز گناهى بكند نماز بعدى پاكش میكند، آن گاه نمازهاى
پنجگانه را شمرد
بعد فرمود: یا على جز این نیست كه نمازهاى پنجگانه براى
امت من حكم نهر جارى را دارد كه در خانه آنها واقع باشد، حال چگونه است
وضع كسى كه بدنش آلودگى داشته باشد، و خود را روزى پنج نوبت در آن آب
بشوید؟ نمازهاى پنجگانه هم به خدا سوگند براى امت من همین حكم را دارد.
|
|
جمعه 29 اردیبهشت 1391 - 15:52 |
|
nilo0335
ارسالها : 4
عضویت: 29 /2 /1391
سن: 17
|
پاسخ : 3 RE تاسیر گذار ترین ایه ی قران
عضى دیگر گفتند آیه "قل یا عبادى الذین اسرفوا على انفسهم لا تقنطوا من
رحمة الله ان الله یغفر الذنوب جمیعا انه هو الغفورالرحیم" (اى بندگان من
كه دراثر گناه، بر خویشتن زیاده روی کرده اید، ازرحمت خدا مایوس نشوید در
حقیقت خدا همه گناهان را مىآمرزد كه او خود آمرزنده مهربان است) سوره
زمرآیه53
امام فرمود خوبست اما آنچه مى خواهم نیست
! بعضى دیگر گفتند آیه "و الذین اذا فعلوا فاحشة او ظلموا نفسهم ذكروا
الله فاستغفروا لذنوبهم و من یغفر الذنوب الا الله" (پرهیزكاران كسانى
هستند كه هنگامى كه كار زشتى انجام مى دهند یا به خود ستم مى كنند به یاد
خدا مى افتند، از گناهان خویش آمرزش مى طلبند و چه كسى است جز خدا كه
گناهان را بیامرزد)
سوره آل عمران آیه135
باز امام فرمود خوبست ولى
آنچه مى خواهم نیست . در این هنگام مردم از هر طرف به سوى امام متوجه شدند و
همهمه كردند فرمود: چه خبر است اى مسلمانان ؟ عرض كردند: به خدا سوگند ما
آیه دیگرى در این زمینه سراغ نداریم . امام فرمود: از حبیب خودم رسول خدا
شنیدم كه فرمود:
امید بخش ترین آیه قرآن این آیه است
"واقم الصلوة طرفى النهار و زلفا من اللیل ان الحسنات یذهبن السیئات ذلك ذكرى للذاكرین"
سوره هود آیه 114
و
فرمود: اى على! آن خدایى كه مرا به حق مبعوث كرده و بشیر و نذیرم قرار
داده یكى از شما كه برمىخیزد براى وضو گرفتن، گناهانش از جوارحش مىریزد، و
وقتى به روى خود و به قلب خود متوجه خدا مىشود از نمازش كنار نمىرود مگر
آنكه از گناهانش چیزى نمىماند، و مانند روزى كه متولد شده پاك مىشود، و
اگر بین هر دو نماز گناهى بكند نماز بعدى پاكش میكند، آن گاه نمازهاى
پنجگانه را شمرد
بعد فرمود: یا على جز این نیست كه نمازهاى پنجگانه براى
امت من حكم نهر جارى را دارد كه در خانه آنها واقع باشد، حال چگونه است
وضع كسى كه بدنش آلودگى داشته باشد، و خود را روزى پنج نوبت در آن آب
بشوید؟ نمازهاى پنجگانه هم به خدا سوگند براى امت من همین حكم را دارد.
|
|
جمعه 29 اردیبهشت 1391 - 15:52 |
|
برای ارسال پاسخ ابتدا باید لوگین یا ثبت نام کنید.